مدیریت بازاریابی و فروش املاک - مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات


مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
بازاریابی و فروش واحد های مسکونی، تجاری و اداری 
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
لینک های مفید

مدیریت بازاریابی و فروش املاک

تاب مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات

کتاب مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات

 

 

جهت تهیه کتاب به انتشارات آگاه یا انتشارات دیدار مراجعه شود تلفن 66961641

هرکدام از ما در زمان خرید و فروش وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق می زنیم و از صاحب نظران و کارشناسان دربارة آن نظر می خواهیم، اما برای گرانترین خرید و فروش در طول حیات خود یعنی واحدی از یک ساختمان، خواه "مسکونی" ، "تجاری" یا "اداری" معمولا باید چه عملیات و اموری را انجام داد؟ از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روش هایی وجود دارد؟ چه نکاتی را در حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرار داد.... این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه مورد استفاده واقع شود و هر کس به نوعی در زندگی خود می تواند از این منبع استفاده لازم را داشته باشد

 

کتاب آموزشی مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات
مدیریت بازاریابی در صنعت ساختمان و مسکن
تالیف و ترجمه علی خویه به چاپ دوم رسید
برای تهیه کتاب به نشر دوران و دیدار 66961622   و نشر آگاه 66965804و66460932و6647323  در انقلاب مراجعه شود

 کتاب بازاریابی املاک و مستغلات ( راهکارهای علمی و عملی در خرید، فروش، رهن، اجاره و انتخاب ساختمان ملک و آپارتمان ) منتشر شد. www.khooyeh.com
ترجمه و تالیف: علی خویه و فهمیه احمدی www.alikhooyeh.blogfa.com
برای تهیه کتاب به انتشارات آگاه در خیابان انقلاب بین فروردین واردیبهشت پلاک 1468 مراجعه نموده و یا با شماره های 66965804و66460932و6647323 و 09372991608 تماس حاصل نمایید. 150 صفحه. قیمت 3500 تومان
فهرست برخی از مطالب کتاب بازاریابی املاک و مستغلات. برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان. عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک. مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان. جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان. ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.جستجو و انتخاب بازارهای هدف.اندازه گیری و پیش بینی تقاضا. تقسیم‌بندی بازار در ساختمان و ملک.سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.دسته‌بندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.رفتار پس از خرید مصرف کننده.نکاتی از ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان.50 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.طرح ها و روش های قیمت گذاری در ملک و ساختمان.رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در ملک و ساختمان.اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.تاکتیک فروش املاک خوشه­ای .مزیت رقابتی فروش املاکی.6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.خرید و فروش املاک مشارکتی.تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.فروش املاک چند بعدی.بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.خطاها و دام­های خرید و فروش ساختمان و ملک .مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک. نمونه قراردهای معاملات املاک، اصول و قوانین آپارتمان نشینی و.....

تعاریف و مفاهیم پایه در رابطه با حوزه املاک و مستغلات REAL ESTATE
• ویژگی های خاص بازار املاک و مستغلات
• ویژگی های فرآیند توسعه املاک و مستغلات RE DEV PRINCIPLES
• نگاه کلی به ساختار صنعت املاک و مستغلات در جهان
• زنجیره ارزش اصلی در حوزه ساخت و توسعه REAL ESTATE DEVELOPMENT
• طبقه بندی انواع محصولات در حوزه ساخت و توسعه
• تشکل های صنفی مهم در صنعت املاک و مستغلات
• بازیگران کلیدی و شرکت های مطرح بین المللی
• کارگزاری و مشاوره خرید / فروش
• انواع خدمات فروش در حوزه املاک و مستغلات
• انواع الگوهای سازمان دهی خدمات کارگزاری / مشاوره املاک
• خدمات مشاوره / کارگزاری تامین مالی از طریق وام EBT ADVISORY BROKERAGE
• خدمات ( مدیریت ) وام و اعتبارات LOAN SERVICING
• خدمات ( مشاوره ) تامین مالی RE FINANCE
• خدمات مشاوره تامین مالی از طریق بازار سرمایه QUITY BROKERAGE
• خدمات ارزشیابی املاک و مستغلات
• خدمات مرتبط با زمین
خدمات پس از فروش ساختمان
• مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی چیست ؟
• طبقه بندی وظایف مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• دلایل اهمیت مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• تفاوت مدیریت ساختمان ( Property Management ) و مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• نرم افزارهای موجود در زمینه مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
مدیریت پیشرفته فروش ساختمان
• فرآیند SPADACOS
• مشتری یابی
• جذب مشتری
• تکنیکهای دمو
• تکنیکهای نهایی کردن
• اصول مذاکره
اصول مدیریت بازاریابی ساختمان
• بررسی جایگاه شرکت در صنعت ( رتبه و سهم بازار )
• بررسی تاثیر توسعه ، تکنولوژی ، تعالی کیفیت و افزایش ظرفیت در میزان فروش
• بررسی اثر بخشی فعالیتهای مختلف ترویج شرکت ( تبلیغات ، روابط عمومی ، فروش شخصی ، چاشنی های فروش ، بازاریابی مستقیم )
• بررسی قیمت و سیاست های قیمت گذاری ساختمان
• بررسی جنبه های مختلف ساختمان ( موقعیت مکانی ، طراحی ، کیفیت و ... )
• برآورد تقاضا و پیش بینی فروش برای ساختمان
• روشهای بهبود فرآیند بازاریابی و گسترش جغرافیایی فعالیت های شرکت
• بررسی تاثیر تفکر مشتری گرایی و رضایت مشتری در توسعه فروش
• روش های یکپارچه سازی فعالیت های تحقیقات ، تبلیغات ، ارتباطات و روابط عمومی
• رموز ایجاد و تقویت واحد مدیریت ارتباط با مشتری ساختمان
• لزوم تقویت سیستم توزیع و شبکه ، نمایندگی ها ، بررسی و تحلیل امنیت تجاری و روشهای جلو گیری از حبس عوامل تولید در قله های ساختاری
• راهکارهای تقویت خدمات بعد از فروش و افزایش گارانتی ها و ضمانت نامه ها
• ایجاد و توسعه سیستم های کنترلی در فروش
برنامه ریزی استراتژیک با تمرکز بر صنعت ساختمان
• استراتژی چیست ؟ تفاوت میان استراتژی کسب و کار و استراتژی بنگاه 7 ؟ نگاه همزمان به درون و برون سازمان ؟ ارتباط میان برنامه ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی ؟
• جذابیت صنعت و نیروهای 5 گانه پورتر ، استفاده از تجزیه و تحلیلهای صنعت ساختمان
• استراتژی و محیط درونی سازمان ، منابع و قابلیت های سازمان به عنوان خالقان مزیت رقابتی در صنعت ساختمان
• فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت ، تطابق فرهنگ و ساختار سازمانی با محیط خارجی سازمان
• معیارهای عملکردی سازمان
• ماهیت و منابع مزیت رقابتی ، قیمت و تمایز به عنوان استراتژی های ژنریک
• استراتژی تمایز ( جایگاه علامت تجاری و تصویر سازی از سازمان )
• استراتژی تنوع
تدوین استراتژی بازاریابی ساختمان
• بازاریابی : مدیریت ارتباطات سودمند با مشتریان
• بنگاه و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• رفتار خریداران مصرف کننده و بازار کالا و خدمات مصرفی
• رفتار خریداران تجاری و بازارهای تجاری
• تقسیم بندی بازار ، هدف گذاری و یافتن جایگاه کالا و خدمات تولیدی بنگاه در نزد مشتریان
• استراتژی کالا ، خدمات و نام تجاری
• تولید محصول جدید و استراتژی چرخه عمر محصول
• رویکردهای قیمت گذاری محصول و استراتژیهای قیمت گذاری محصول
• کانالهای بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین
• استراتژیهای ارتباطات بازاریابی ، تبلیغات

 

بازاریابی املاک و مستغلات

راهکارهای علمی و عملی در

انتخاب، خرید، فروش و اجاره

ساختمان، ملک و آپارتمان

 

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

 

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

:بازاریابی املاک و مستغلات انتخاب، خرید، فروش و اجاره ساختمان، ملک آپارتمان با نگرش فرهنگ ایران / تالیف و ترجمه

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

:بنگاه های معاملات املاک – بازاریابی

موضوع

:قراردادها --- ایران

موضوع

:آپارتمان ها قوانین و مقررات – ایران

شناسه افزوده

: احمدی ، فهیمه، 1363، گردآورنده ، مترجم

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام کت

 

 

 

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


علی خویه............................................................www.khooyeh.com

o         سخنران و مدرس دانشگاه

o         مولف و مترجم بیش از 6 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات[1]           

o         مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، فروش و تبلیغاتی

o         مهمان، کارشناس و مجری برخی از برنامه های صدا و سیما

o         تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات برای اولین بار در تبلیغات بازاریابی

o         مدرس دوره های مختلف خلاقیت، تریز، بازاریابی ، فروش، تبلیغات، روانشناسی، ارتباطات و ....

o         عضو هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی  

o         تالیف، ترجمه و چاپ بیش از ده ها عنوان مقاله در مورد ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات

o         مفتخر به همکاری با برندهای معتبر و بزرگ ملی و بین المللی

o         مبدع و مخترع شیوه های نوین و خلاقانه بازاریابی و تبلیغات و فروش

o         دارای دو اختراع ثبت شده، مجری نرم افزار آموزشی و اجرایی راز تجارت و بازاریابی خلاق

o         دارای بیش از 15 سال فعالیت تجربی در تمامی زمینه های هنری، تبلیغاتی، بازاریابی و فروش

o         عضو 1to1media

o         عضو WARC

فهیمه احمدی............................................www.fahimehahmadi.com

o         کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

o         مدرس زبان، روانشناسی و ارتباطات  

o         عضو هیات تحریریه نشریات مختلف اجتماعی، ادبی و فرهنگی

o         مهمان وکارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما

o          گزارشگر چندین نشریه ادبی و فرهنگی

o         برنده جایزه بهترین اثر در زمینه داستان و گزارش در جشنواره مطبوعات کودک نوجوان(82 و 86)

o         نویسنده ودارای چهار کتاب چاپ شده در حوزه ادبیات، فرهنگ و اقتصاد

o       همکار در تولید و تهیه  نرم افزارهای  آموزشی و تحقیقی راز تجارت و زن و رازهای زنان

o         ویراستار کتاب های مهندسی ذهن و ان ال پی، تبلیغات تریزی، مدیریت استراتژیک تبلیغات انتشارات رسا

 

 

 

تماس با ما: khooyehali@yahoo.comfahimeh.ahmady@yahoo.com – 09122991608

 برای تهیه کتاب با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸

 

 

فهرست

پیشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی ملک و ساختمان چیست..........................................................................................9

هدف از بازاریابی ملک و ساختمان........................................................................................9

برخی از تعاریف‌ و مفاهیم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان.........................10

انتظار از بازاریابی ملک و ساختمان ........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا اجاره ملک و محل اداری...........................................................14

برخی از مفاهیم مهم بازاریابی ملک و ساختمان .....................................................................15

مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................................17

بازار ملک و ساختمان............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه ملک در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک...............................................................................22

50 نکته مهم دراجاره ملک ساختمان و آپارتمان ...................................................................25

فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.............................................................................28

تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن..................................29

جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................30

اندازه­گیری و پیش بینی تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسیم‌بندی بازار در ساختمان و ملک...................................................................................31

هدف گیری در بازار املاک و ساختمان...............................................................................33

جایگاه یابی در بازار املاک و ساختمان................................................................................33

تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................34

تحقیقات ساختمان و  ملک و تحقیقات بازاریابی ملک.........................................................34

فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، اجاره، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی ملک و ساختمان...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان ملک و ساختمان.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران ملک و ساختمان.......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران ساختمان و ملک.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه ملک و ساختمان برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان..........................................................50

نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک................................................51

الف) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک متناسب با نوع عملکرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک متناسب با شرایط خریداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید ملک و ساختمان.....................................................................53

بازاریابی مشاوران املاک.................................................................................................56

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان..........................................58

53 نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان...........................................................................70

رویکردهای‌ عمومی‌ قیمت‌گذاری‌ در ملک و ساختمان.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.........................................................75

استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی املاک و مستغلات برای زوج های جوان.........................................79

تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک........................................80

مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................82

تکنیک های بازاریابی،انتخاب، خرید و فروش املاک.....................................................86

تاکتیک فروش املاک خوشه­ای.....................................................................................86

مزیت رقابتی فروش املاکی.........................................................................................87

اصل تضاد در املاک، مستغلات و ساختمان ها............................................................87

6 نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک..............................................88

تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک..........................................89

پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان............................................90

خرید و فروش املاک مشارکتی..................................................................................91

تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها........................................92

فروش املاک چند بعدی............................................................................................94

فروش املاک مفهومی ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان...............................................94

بازاریابی تلفنی املاک و مستغلات..............................................................................95

خطاها و دام­های خرید و فروش ساختمان و ملک .......................................................98

تاکتیک یا تکنیک الگوبرداری در فروش املاک......................................................102

مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش  املاک و ساختمان...........................................103

مراحل اجرای مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک............................................105

5 نکته مهم در تهیه انتخاب خرید و اجاره واحد های دانشجویی.................................110

فروش بدون کمک بنگاه مسکن................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش ملک و ساختمان..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی املاک و ساختمان................................... 116

برخی از اصول و نکات سکونت در مجتمع های مسکونی......................................... 132

35  توصیه مهم آپارتمان نشینی.................................................................................135

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142

 

 

 

 

 

پیشگفتار مولفان:

مسکن، ملک و ساختمان از مهمترین و ضروری ترین نیازهای زندگی  هر فردی است و هر کس  به نوعی و به هر شکلی در طول زندگی خود درگیر این مساله می شود. طبق برخی از آمار بیش از 3 درصد از فکر، گفتار و ذهن هر فردی در طول زندگیش مساله ی مسکن و ملک می­باشد. هر انسانی پس از تامین نیازهای اولیه ی خود مانند غذا و پوشاک، به فکر تامین یک سقف، مسکن و ملک مناسب می باشد. علاوه بر این صنعت ساختمان­‌سازی و بازار خرید و فروش،مسکن و ملک یکی ‌از مسائل بسیار مهم بوده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و سبد هر خانواده دارد؛ بطوریکه میزان سرمایه‌گذاری‌های بخش ملک و مسکن در سال‌های اخیر حتی بیش‌از توان اقتصادی جهانی بوده ­است و به همین دلیل ضروریست تا ازطریق آموزش، تحقیق و اجرای شیوه های علمی بازاریابی و استراتژی های لازم، زمینه­های خرید و فروش علمی و بازاریابی تخصصی در این حوزه فراهم آید. این صنعت که اکنون در کشور ما 34 درصد از مشاغل را به خود اختصاص داده است، نیاز به توجه ویژه و مخصوص دارد.  بدست آوردن اطلاعاتی درمورد انتخاب، خرید و فروش و بازاریابی ملک ساختمان و آپارتمان یکی از ضرورت های  فردی  می باشد و هرکس باید توسط منابعی بتواند به سادگی اطلاعات به روز و مناسبی را درباره این صنعت بدست آورده و در زندگی کاری و شخصی خود از آن بهره جوید.

با توجه به تجربیات و تحقیقاتی که  در یکی از شرکت های بزرگ خرید و فروش و بازاریابی ملک، ساختمان و برج بدست آوردم، سعی کردم با توجه به نیاز بازار ،کتابی را برای خدمت رسانی به افراد جامعه خود ترجمه و تالیف نمایم. کتاب حاضر که سعی شده است به طور خلاصه و با زبانی ساده نگاشته شود می تواند مورد استفاده هر فرد در زندگی، کسب وکار و سرمایه گذاری باشد. این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه از  خانم خانه دار گرفته تا مشاور املاک، از سرمایه گذار تا سرمایه دار، از دانشجو تا استاد، از مهندس معمار تا کارخانه دار و از هنرمند تا صنعتگر مورد استفاده واقع شود. در پایان ازتمامی همکاران، علاقمندان و خوانندگان گرامی تقاضا می شود انتقادات پیشنهادات گرامی خود را به آدرس الکترونیکی khooyehali@yahoo.com   ارسال نمایند و یا نظرات خود  در وب سایت www.khooyeh.com  مرقوم فرمایند.

                                                                                                                                 با تشکر

علی خویه و فهیمه احمدی

 

 

 

 

مقدمه:

 

 

هرکدام از ما در زمان خرید وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق می­زنیم و از صاحب نظران و کارشناسان درباره آن کالا ابزار و محصول، راهنمایی می خواهیم اما برای گران ترین خرید طول حیات خود، یعنی خرید واحدی از یک ساختمان، خواه «مسکونی» یا «تجاری» و یا «اداری» معمولاباید از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روشهایی برای خرید، فروش و بازاریابی ملک و ساختمان وجود دارد؟ چه نکاتی را حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرارداد واز طریق چه افرادی و چگونه می توان از این مسائل آگاهی پیدا کرد؟

درکتاب حاضر ابتدا سعی شده است تا برخی از مفاهیم ساده و مورد نیاز توضیح داده شود و سپس در بخش بعدی مفاهیم بازاریابی و خرید و فروش و رفتار خریداران و فروشندگان بررسی خواهد شد ، همچنین در بخش پایانی برخی از تکنیک ها و راهکارهای بازاریابی ارایه می گردد. در میان مباحث اصلی کتاب سعی شده است نکات مهم و موارد ضروری در انتخاب خرید، فروش و بازاریابی ملک مطالبی ارایه شود.



[1] . سبک های تبلیغات(رسا)، تاکتیکها و تکنیک های تبلیغات و بازاریابی( سیته)، مهندسی ذهن و ان ال پی در ارتباطات بازاریابی و تبلیغات( رسا)، راهکار حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات( رسا)، مدیریت استراتژیک تبلیغات( رسا)
برچسب‌ها: بازاریابی و فروش ملک, بازاریابی و فروش املاک و مستغلات, تیم بازاریابی و فروش املاک و مستغلات, تکنیک های فروش املاک, تکنیک های فروش برج های مسکونی و تجاری, مدیریت بازاریابی و فروش واحد های تجاری و مسکو
+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

تکنیک­های فروش ملک و ساختمان

تکنیک­های فروش ملک و ساختمان

فروش وبازاریابی املاک و مستغلات

 

 

 

 

 

 

 

تألیف و ترجمه:

 مهندس علی خـویه

تهران


برچسب‌ها: روش های فروش املاک و مستغلات, تکنیک های فروش ملک, استراتژی های فروش ملک
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

مدیریت بازاریابی املاک و ساختمان کلینیک مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات

کتاب مدیریت فروشگاه چیدمان فروش مهندسی فروش علی خویه

این کتاب با آگاهی دادن شیوه های مدیریت فروش و فروشگاه، تکنیک های فروشندگی و فروشگاه مداری و اطلاع از مهندسی فروش و شیوه های اصولی و متناسب برای چیدمان فروش می تواند موفقیت را برای فروشگاههای زنجیره ای، شبکه ای، اینترنتی و تولیدکنندگان، بنگاههای اقتصادی و خدماتی پیش بینی و تضمین کند.

تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و 66460932

 

 

هرکدام از ما در زمان خرید و فروش وسیله، ابزار و یا حتی یک دست میز و صندلی، دست به تحقیق می زنیم و از صاحب نظران و کارشناسان دربارة آن نظر می خواهیم، اما برای گرانترین خرید و فروش در طول حیات خود یعنی واحدی از یک ساختمان، خواه "مسکونی" ، "تجاری" یا "اداری" معمولا باید چه عملیات و اموری را انجام داد؟ از چه کسانی مشورت خواست و چگونه باید این امر صورت گیرد؟ برای بازاریابی ملک و ساختمان چه باید کرد و چه اصول، تکنیک ها و روش هایی وجود دارد؟ چه نکاتی را در حین بازاریابی ملک و ساختمان باید مورد توجه قرار داد.... این کتاب می تواند به عنوان یک راهنمای خوب و منبعی معتبر برای تمامی اقشار جامعه مورد استفاده واقع شود و هر کس به نوعی در زندگی خود می تواند از این منبع استفاده لازم را داشته باشد.

 تهیه از انتشارات آگاه خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران تلفن 66965804   و 66467323و
+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

بازاریابی املاک و مستغلات

 

به نام خدا

جناب آقای

عضو محترم هیات مدیره

پیشنهاد  بازاریابی و تبلیغات محلی(local ad and mkg)

1-    با توجه به اینکه در علم بازاریابی و فروش ثابت شده است که 94  درصد از مشتریان برای خرید محصول و کالای خود از آن بازدید کرده و یا‌ آن را آزمایش می کنند برای پیشبرد فروش این مجتمع نیز پیشنهاد می شود تبلیغات واطلاع رسانی کاملی در اتوبان همت و راههای ورودی برج صورت گیرد.

2-    با توجه به شکایات مخاطبان و بازدید کنندگان از سختی پیدا کردن پروژه نیاز به تابلوهای راهنمای نیز می باشد.

3-    با توجه به پیشنهاد ذکر شده در جدول زیر برخی از شیوه های اطلاع رسانی و بازاریابی  منطقه ای ارایه می شود امید است برای پیشبرد این هدف از طرف مدیران محترم دستورات مقتضی برای اجرای این امور ارایه شود.

 

 

 

 

 

 

تعریف نوع کارکرد رسانه اطلاع رسان

محل

هدف

قیمت تقریبی

تابلوی فلزی  3*6 متری

روبری پل عابر پیاده مجتمع در اتوبان همت

اطلاع رسانی محلی برج

12000000

3 عدد تابلوی  فلزی 1*2

راهنما در مسیر پروژه از سر همت تا پای پروژه

راهنمایی مخاطبان به طرف برج

8000000

بنر 4*6 متر

بر روی یکی از برج های درحال ساخت به صورت آویز

برای اطلاع رسانی محل فروش و اعتماد پذیری بیشتر مخاطبان که پس از بازدید اقدام به خرید می کنند

1000000

تبلیغ بر روی یک یا دو عدد از بیلبوردهای مسیر همت

1-    در نزدیکی جنت آباد

2-    در نزدیکی برج

 

اجاره هر متر 25 تا 36 هزار تومان

 

 

علی خویه

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

بازاریابی و فروش املاک و مستغلات تجاری مسکونی خرید فروش رهن اجاره مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات خ

به نام خدا

گزارش شماره 2 واحد فروش و بازاریابی

مدیریت محترم

گزارش بازاریابی تلفنی(tel marketing)

طبق آمار موجود و ثبت شده از تاریخ 15 تیر ماه که تماس پیش فروش واحد های  آغازو  ثبت شده تا تاریخ 18 تیر ماه در گزارش قبلی ارایه شد  و اما از 22 تیر ماه تا  7 مرداد  تعداد 290 تماس حاصل شده که در زیر نمودار فراوانی و درصد تماس ها را مشاهده می کنید

تاریخ

تعداد تماس ها

 

22/4

34

 

23/4

15

 

25/4

13

 

26/4

ت

 

27/4

5

 

28/4

ت

 

29/4

12

 

30/4

48

 

31/4

14

 

1/5

25

 

3/5

3

 

4/5

ت

 

5/5

15

 

6/5

38

 

7/5

32

 

 

254

 

 

 

 

 

 

 

 

در زیر نمودار فراوانی این روزها را مشاهده می کنید

همانطور که نمودارها نشان می دهند در اواسط هفته تماس ها بیشتر می باشد لذا برای اطلاع رسانی های بعدی بهتر است که از رسانه هایی که در اواسط هفته اطلاع رسانی دارند استفاده شود.

طبق تحلیلها به علت کاهش اطلاعرسانی روزنامه ای و رسانه های دیگر تعداد تماس ها کاهش یافته است و بیشتر این تماس های نیز از طریق بازاریابی دهان به دهان اتفاق افتاده است.

گزارش بازاریابی مستقیم(direct marketing)

در زیر گزارش ملاقات ها و بازاریابی های  حضوری در محل را مشاهده می کنید این افراد برای بازدید از محل به واحد فروش در  مراجعه کرده و از نزدیک از پرو‍ژه بازدید و با نیرهای مستقر در آنجا مذاکره کرده اند.

ردیف

نام و نام خانوادگی

واحد درخواستی

وضعیت خرید

1

آقای مرادی

دوبلکس

در حال مذاکره

2

منصور کارگر

طبقه پنجم

در حال مذاکره

3

آقای برهانی

معمولی

در حال مذاکره

4

آقای صفویان

دوبلکس

درحال مذاکره

5

آقای بیانی

دوبلکس

رزرو شده

6

دکتر قاسم لو

معمولی

رزرو شده

7

مسعود یعقوبی

دو واحد کنار هم

در حال مذاکره

8

خانم عنایتی

معمولی

در حال مذاکره

9

دکتر یگانه

معمولی

خریداری شد

10

کاشانی فر

معمولی

در حال مذاکره

11

آقای بهرامی

معمولی

در حال مذاکره

12

اقای کیانی

معمولی

رزرو شده

13

آقای صرافیان

معمولی

در حال رزرو

14

آقای پیرمرادی

دوبلکس

خریداری شد

15

آقای آیت الله مرعشی

سه واحد

درحال مذاکره

16

آقای کوهساری

معمولی

خریدرای شد

17

آقای رستمی

معمولی

در حال مذاکره

18

آقای نورانی

معمولی

در حال مذاکره

19

آ فرید

معمولی

در حال مذاکره

20

آ مدینه ای

معمولی

در حال مذاکره

21

آ کریمیان

معمولی

در حال مذاکره

22

معرف کریمیان

معمولی

در حال مذاکره

23

معرف کریمیان

معمولی

در حال مذاکره

24

معرف کریمیان

معمولی

در حال مذاکره

25

معرف کریمیان

معمولی

در حال مذاکره

26

آ حمیدی

معمولی

در حال مذاکره

27

آ ولی زاده

معمولی

در حال مذاکره

28

آ رضایی

معمولی

در حال مذاکره

29

آ محمودی

معمولی

در حال مذاکره

30

آ مسعودی

معمولی

در حال مذاکره

31

آ ن‍ژادی

معمولی

در حال مذاکره

32

آْ نوری

معمولی

در حال مذاکره

33

عسکری

معمولی

در حال مذاکره

34

آمدارا

معمولی

در حال مذاکره

35

خانم نوری

معمولی

در حال مذاکره

36

خ کریم زاده

معمولی

در حال مذاکره

37

دکتر قاسملو

معمولی

در حال مذاکره

38

آ اسودی

معمولی

در حال مذاکره

39

 آ رحمتی

معمولی

در حال مذاکره

40

 آ طهماسبی

معمولی

در حال مذاکره

41

 آ عباسی

معمولی

در حال مذاکره

42

خانم حمیدی

معمولی

در حال مذاکره

43

آ کیهان

معمولی

در حال مذاکره

44

آ نوروزی

معمولی

در حال مذاکره

45

آ تاجیک

معمولی

در حال مذاکره

46

آ محسنی

معمولی

در حال مذاکره

47

آ نوروزی

معمولی

در حال مذاکره

48

آ هاشمی

معمولی

در حال مذاکره

49

آ صدرانیان

معمولی

در حال مذاکره

50

آ عاصمی

معمولی

در حال مذاکره

51

آ سلجوقیان

معمولی

در حال مذاکره

52

آ رضویان

معمولی

در حال مذاکره

53

آ دیانی

معمولی

در حال مذاکره

54

آ برهانی

معمولی

در حال مذاکره

55

آ صرافان

معمولی

در حال مذاکره

56

آ مصباح

معمولی

در حال مذاکره

57

دولابی

معمولی

در حال مذاکره

58

حکیم زاده

معمولی

در حال مذاکره

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش واحد های فروش رفته:

در جدول زیر واحد های فروش رفته و اطلاعات دیگر آن را مشاهده می نمایید.

تحلیل ها نشان می دهد که 1.2 درصد تماس گیرندگان کل اقدام به خرید واحدها نموده اند و 12 درصد از بازدید کنندگان نیز اقدام به خرید کرده اند همانطور که مشخص است کسانی که نسبت به بازدید از محل اقدام کرده اند بیشتر رقبت به خرید دارند لذا بهتر است که اطلاع رسانی های محلی گسترش یابد.

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

بازاریابی املاک و مستغلات

سمینارها و سخنرانی های
دپارتمان بازاریابی و فروش
سمینارها و کنفرانس های
کلاس های آموزشی
خدمات gmas.ir
مصاحبه ها
مقالات 1385
مقالات 1386
کتاب های علی خویه
رزومه علی خویه ali khooyeh CV
آرشیو پیوندهای روزانه
 
نوشته های پیشین
مرداد 1390
خرداد 1390
اردیبهشت 1390
فروردین 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهریور 1389
مرداد 1389
تیر 1389
خرداد 1389
اردیبهشت 1389
فروردین 1389
اسفند 1388
بهمن 1388
دی 1388
آذر 1388
آبان 1388
مهر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
تیر 1388
خرداد 1388
اردیبهشت 1388
فروردین 1388
اسفند 1387
بهمن 1387
دی 1387
آذر 1387
آبان 1387
مهر 1387
شهریور 1387
مرداد 1387
تیر 1387
خرداد 1387
اردیبهشت 1387
فروردین 1387
اسفند 1386
 
آرشیو موضوعی
کتاب های علی خویه
مدرسه بازاریابی ایران
سخنرانی های انگیزشی خویه
مدرسه فروش ایران
مدرسه تبلیغات ایران
مدرسه برند ایران
مهندسی بازار و بازاریابی
تئوری ها سبک های تبلیغات و بازاریابی
مهندسی تبلیغات و ارتباطات بازاریابی
ای آر پی در بازاریابی فروش تبلیغات
تبلیغات و بازاریابی پست مدرن
منابع بازاریابی تبلیغات و ارتباطات
سمینارها و سخنرانی های علی خوبه
ارتباطات بازاریابی یکپارچه IMC
روانشناسی بازاریابی فروش و..
پیشبرد فروش
مدیریت و مهندسی برند
مدیریت زنجیره تامین scm
تحقیقات بازاریابی
استانداردسازی
تبلیغات خلاق
فروش ایرانی
TRIZ خلاقیت در ...
بازاریابی پارتیزانی چریکی
مدیریت فروشگاه مهندسی فروش
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
روانشناسی مشتری
مرچندایزینگ merchandising
عمده فروشی و خرده فروشی
کانال های توزیع پخش
مدیریت فروشگاه
مدیریت برند نام و نشان تجاری
خدمات پس از فروش
روانشناسی ارتباط با مشتری
مشتری مداری و مشتری یاری
تاکتیک ها و تکنیک های فروش و تبلیغات
خدمات مشاوره تبلیغات به صورت آنلاین
اخبار خویه
راز تجارت
مدیریت و مهندسی رسانه
مشاور بازاریابی تبلیغات
کلاس طراحی و چیدمان فروشگاه
هوش مصنوعی در بازاریابی
کلاس مدیریت و مهندسی فروش
مهندسی فروش و تبلیغات
مهندسی رسانه
بازاریابی خلاق
فروش خلاق
+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

بازاریابی و فروش املاک و مستغلات تجاری مسکونی خرید فروش رهن اجاره مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات خ

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

سیستم مهندسی فروش و بازاریابی ملک و ساختمان

سیستم مهندسی فروش و  بازاریابی ملک و ساختمان

مهندس علی خویه

www.khooyeh.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

یکی از روش های ارائه ی خدمات حرفه ای بازاریابی در زمینه ساختمان ها و برج ها ارائه ی  آن ها به صورت کلینیک های تخصصی و نرم افزاری می باشد. در این روش مشاوران و بازاریابان ساختمان و برج ها در مکان و تخصص خود مستقر بوده و کاربران با مراجعه به محل تعیین شده ، از راهنمایی ها  وتوصیه های مشاوران  براساس شناخت اجمالی از نیازها و خواست های کاربران حاصل و در مدت زمان محدود به آنان ارائه می شود، بهره مند می گردند. در طرح پیشنهادی حاضر که برای اولین بار در ایران و خاورمیانه با یک تیم کاملا حرفه ای و متخصص و مجهز به بسته های تکنولوژیکی و نرم افزارهای حرفه ای سعی می شود تا تهیه یک سیستم حرفه ای و دپارتمان تخصصی مشاوره و مهندسی بازاریابی تشریح شود.

 

بیان مساله:

مساله بازاریابی ساختمانٍ، زمین و برج یک وظیفه سنگینی می باشد که لازمه آن به کارگیری تمامی سیستمهای تکنولوژیکی انسانی و غیر انسانی در فرایند بازاریابی می باشد و این امر مستلزم یک هماهنگی و همکاری جامع و منسجم در مدیریت استراتژیک مهندسی بازاریابی، برنامه بازاریابیMkg Plan و برنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچهIMC می باشد.

طراحی و تبیین فرایند رسیدن به مشتری و خریدار و ارتباط بین خریدار و مشتری در سیستم جامع مهندسی بازاریابی ساختمان برج و زمین یکی از مهمترین مسائلی است که در دنیای امروز به شدت به آن اهمیت داده شده و نرم افزارها و سخت افزارهای بزرگی نیز برای سیستم مهندسی بازاریابی املاک تهیه و تدوین شده است.

 

هدف:

«تدوین تبیین و اجرای یک دپارتمان و سیستم یکپارچه منظم و منسجم مهندسی بازاریابی در  ایران»

 

 هدف اصلی این طرح فراهم آوردن  و توسعه‌ی تخصصی دانش مهندسی بازاریابی ،ارتقای  مهارت های مهندسی بازاریابی ملک ، بهره وری متقاضیان و نیز  ایجاد سیستم های مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی  (به مفهوم عام) می باشد. انتظار می رود با ایجاد کلینیک مشاوره و ارائه خدمات مشاوره‌ و مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان اهداف فرعی زیر نیز به دست ‌آید:

1-   برآورده ساختن نیازهای مدیریتی، مهارتی و سایر اطلاعات مهم و تأثیر گذار بر روند شکل گیری و اجرای مهندسی بازاریابی  تخصصی ساختمان های کوچک و بزرگ

2-   توسعه‌ی فرهنگ مهندسی بازاریابی حرفه ای ساختمان برای راه اندازی کلینیک مهندسی بازاریابی  تخصصی

3-   ارائه و توسعه ی استراتژی های مناسب مهندسی بازاریابی و یافتن راه حل‌های مناسب در سطح مهندسی بازاریابی  تخصصی

4-   کمک به ایجاد و توسعه ی ارزش (value) در مهندسی بازاریابی تخصصی املاکی با تزریق مستمر دانش و چگونگی بهره گیری از تجارب بازاریابی،

5-   هدایت صاحبان املاک و بازاریابان  تخصصی املاک برای دستیابی به برترین سطح رضایت .

 

سئولات:

چگونه می توان یک کلینیک فوق تخصصی مهندسی بازاریابی ساختمان و برج در ایران با توجه به رفتار خریداران ایرانی تهیه تدوین کرد؟

چگونه می توان بهترین و اثر بخش ترین برنامه و سیستم مهندسی بازاریابی ساختمان را برای پیشبرد اهداف سرمایه گذاران تهیه و ارایه کرد؟

بهترین و اثربخش ترین برنامه ها و استراتژی های مهندسی بازاریابی، تبلیغات و بازاریابی که می توان در یک سیستم حرفه ای به اجرا گذاشت چه می تواند باشد؟

برای تشکیل یک تیم حرفه ای علمی و عملیاتی مهندسی بازاریابی ملک در ایران با توجه به استانداردهای جهانی چه ملزومات و برنامه هایی مورد نیاز می باشد و این امر چگونه باید تحقق یابد؟

و ...

                                                        

معرفی الگوی اولیه و فرضی توجیه اقتصادی

برای پیشبرد هدف یک الگوی اولیه به صورت زیر پیشنهاد می شود در این الگو به علت اهمیت به سیستم های انگیزه بخشی و عملیات کلینینکی و مدیریت ارتباطات مشتریان کارمندان می توان رضایت کامل مشتریان را برآورده کرده و همچنین با افزایش میزان بازاریابی که به متغیری مانند سود ارتباط دارد می توان در آمدهای عملیاتی و جاری را افزایش داد

نحوه ی ارائه ی خدمات

در این طرح ارائه خدمات مشاوره ای به صورت کلینیکی در قالب مشاوره های تخصصی، بهره وری، بازاریابی و بازارشناسی، فرصت شناسی، مدیریت سرمایه گذاری و سایر نیازهای مشاوره ای با مراجعه ی مخاطبان و مشتریان (صاحبان دپارتمان تخصصی مهندسی بازاریابی) به محل دپارتمان و دریافت مشاوره انجام می شود.

زمینه­های خدمات کلینیک مهندسی بازاریابی حرفه ای املاک
+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

بازاریابی و فروش املاک و مستغلات تجاری مسکونی خرید فروش رهن اجاره مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات خ

 

 

 

به نام خدا

 

 

پیشنهادیه اولیه

 

 

 

استراتژی های

فروش واحد های مسکونی تجاری.....

 

   09122991608www.khooyeh.com www.alikhooyeh.blogfa.com  www.marketingmanagement.mihanblog.com

 

 

1387

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قبل از اطمینان از موفقیت وارد هیچ مبارزه ای نشوید."دیوید اکر"

مقدمه :

برای آنکه بتوان با توجه به نیاز بازار، مشتری و رفتار مصرف کننده استراتژی مناسبی را برای رسیدن به بازار هدف ملک های ساختمانی مسکونی تجاری و اداری، تدوین کرد نیاز به پژوهشهایی است تا بوسیله آن یک سیستم اجرایی و برنامه ریزی شده در اختیار واحد فروش قرار داد.

در واقع برنامه‌ بازاریابی(Marketing plan) برنامه فروش (selling plan)و برنامه تبلیغاتی(Ad plan)صحیح به ما امکان می‌دهد با یک ملاحظة منسجم و جامع‌نگر نسبت به تمامی امکانات مادی و درونی  یک ملک و به کارگیری آنها جهت پیشبرد استراتژیهایی که ما را برای دستیابی به اهداف رهنمون خواهد ساخت، گام برداریم.

در این نوشته کوتاه به طور بسیار خلاصه روند طراحی و اجرای استراتژی های فروش واحد های مسکونی اداری و تجاری                  ارائه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیان مساله:

مساله فروش املاک می تواند یک وظیفه سنگینی باشد که لازمه آن همکاری تمامی تیم های فروش، بازاریابی و تبلیغات است و این امر مستلزم یک هماهنگی و همکاری جامع و منسجم در برنامه بازاریابی و برنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه(IMC) می باشد.

طراحی و تبیین فرایند رسیدن مشتری به خرید مشتری و برنامه ریزی ارتباطی و تبلیغاتی پیشبرد فروش برای آن، یکی از مهمترین مسائلی است که نیاز به تجزیه و تحلیل و بررسی دارد.

 

هدف:

تبیین و اجرای برنامه ها و استراتژی منسجم عملیاتی و اجرایی، سیستمی و پیشبردی فروش برخی از املاک

 

سئولات:

چگونه می توان فروش واحد های واحدها و املاک شرکت        و واحد های و ... را تسریع کرد؟

چگونه می توان بهترین و اثر بخش ترین برنامه تبلیغاتی را برای پیشبرد فروش ارائه کرد؟

بهترین برنامه فروش، تبلیغاتی و بازاریابی که می توان برای واحد های شرکت داشت چه می تواند باشد؟

بهترین و اثر بخش ترین کانال های ارتباطی که بتوان به مشتریان این واحد ها دست یافت چیست و چگونه باید به اجرا گذاشته شود؟

و ...

 

 

 

 

روش های تحقیق و اجرای پروژه:

روش های پژوهش و جمع آوری اطلاعات را می توان در موارد زیر ذکر کرد.

داده‌های ثانویه – مطالعه کتابخانه ای،‌ مستندات،‌ گزارش‌ها، ‌اینترنت و ..

داده‌های اولیه – پرسشنامه و مصاحبه  از متخصصان و کارشناسان .

1-    مطالعه درباره فروش واحدها و املاک شرکت  های مشابه در جهان به خصوص واحدها و املاک شرکت  های شهرهای بزرگ کشورهای همسایه مانند دبی و ...

2-    تجریه و تحلیل بازار هدف

3-    طراحی فرایند رسیدن به مشتری

2- تحقیقات اینترنتی و کتابخانه ای

3- بررسی و تجزیه و تحلیل اسناد مدارک فروش املاک  ایران و خارج از کشور

4- بررسی و تجزیه و تحلیل کارشناسان و متخصصان

5- تجزیه و تحلیل نرم افزاری و آماری

برای اجرای پروژه تیمی متخصص از بازاریابی، ارتباطات و تبلیغات در این امر به فعالیت خواهند پرداخت.

با توجه به اینکه فروش املاک به طور کلی نیاز به استراتژی فروشگرا دارد تا تبلیغات گرا، برنامه های تدوین شده در بخش بازاریابی فروش گرا به صورت عملیاتی توسط تیم متخصص مهندسی فروش اجرا و در هر مرحله از پروژه ارزیابی اثربخشی آن اندازگیری و بازخورد تهیه خواهد شد. نکته مهم این که در بازار اشباع شده تبلیغات و بازاریابی املاک بازاریابی امروز باید فراتر از وضع حاضر حرکت کرد و با ایده های جدید و عملی و اثربخش تکنیک ها و تاکتیک های فروش بتوان تحولات سریعی در پیشبرد فروش این واحدها و املاک شرکت  به اجرا گذاشت ایده های جدیدی که با طوفان مغزی متخصصان خلاق این بخش ارائه می شود پس از تجزیه تحلیل توسط متخصصان بازاریابی، هیئت مدیره و نیروهای فروش با برنامه ریزی کنترل شده به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

ترکیب برنامه پبشبردی فروش املاک و واحد های شرکت را می توان در برنامه ها و فرایند های زیر اجرا کرد:

 

الف) جهت یابی واحدها و املاک شرکت به طرف بازار(جایگاه یابی و تهیه برنامه بازاریابی)

1-  تجزیه و تحلیل محیط بیرونی (فرصت و تهدید)

در این بخش با تهیه ماتریس های فرصت و تهدید طرف های شرکت و نیازهای آنان مشخص می شود فعالان اقتصادی که می توانند مشتریان واحدها و املاک شرکت  شوند در یک بانک اطلاعات بر اساس بخش بندی بازار، انگیزه آنها، نیازهای ناشناخته آنان و تحریک آنها،تهیه و مورد تجزیه و تحلیل آماری و نرم افزاری قرار می گیرند این مشتریان دریک برنامه هدفمند و جهت دار با برنامه های ترفیع به سوی واحدها و املاک شرکت  کشانده شده و توسط عوامل محرک زای استراتژیکی و ارائه گزینه های مختلف تصمیم استراتژیک تحت تاثیر قرار می گیرند.

 

2-   تجزیه و تحلیل محیط درونی ( قوت و ضعف)

3-   هدف: پیشبرد فروش واحدهای واحدها و املاک شرکت  

4-   تعیین تاکتیک ها و استراتژی ها

5-   تدوین و تهیه برنامه ها

 

پس از جایگاه یابی و یافتن راههای  نفوذ به بازار  باید اقدام به اجرای استراتژی های  پیشبرد فروش نمود که یکی از مهمترین مراحل پروژه است.

 

ب) سیستم های اطلاعاتی

سیستم اطلاعات بازاریابی واحدها و املاک شرکت:

1- سیستم اطلاعات بازار داخل کشور

تجزیه و تحلیل و ارزیابی بازارهای هدف داخل و تهیه و اجرای برنامه های پیشبردی و فروش برای آنها

2- سیستم اطلاعات بازار خارج از کشور

تجزیه و تحلیل و ارزیابی نقاط قوت و فرصت های بازار واحدها و املاک شرکت  در کشورهای خارج و تهیه و اجرای برنامه های پیشبردی برون مرزی

افکار سنجی، تحقیقات و اطلاعات تبلیغات و بازار

گروه ما جهت پاسخ گویی به شرکت های متقاضی در راستای شناسایی و گزینش بازار هدف مراحل زیر را از طریق تحقیقات بازار طی خواهد کرد و در نهایت پس از جمع آوری کامل اطلاعات مورد نظر اقدام به گزینش و معرفی بازار مطلوب جهت ورود محصولات یا خدمات خواهد نمود.

- شناخت لازم در مورد شرکت متقاضی Company
- شناخت کافی و جمع آوری اطلاعات لازم در مورد محصول مورد نظر Product
- شناخت مشتری ها یا مخاطبان شرکت متقاضی و محصول آن Costumer
- شناخت بازارهای مورد نظر که مشتریان را در خود جای داده است Market
- شناخت رقبا و سهم هر یک در بازار مورد نظر همچنین محاسبه میزان توان رقابتی آنها با شرکت متقاضی Competitor
- قیمت مناسب بازار مورد نظر بر اساس قیمت های موجود ارائه شده توسط رقبا Price
- کیفیت مورد پسند بازار مورد نظر نسبت به نمونه های موجود در آن Quality
- تبلیغات مورد نیاز جهت آشنایی با ملک و بازار
- شناخت زمان مناسب جهت ارایه ملک در بازار مورد نظر
- شناخت محیط و عوامل محیطی و بررسی توانایی های مورد نیاز Change Factor
- مطالعات امکان سنجی جهت ورود به هر یک از بازارهای مورد نظر

 

اهدافی که بخش تحقیقات گروه دنبال می کند

بازارشناسی کالا و خدمات

تحقیق، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات تجاری با هدف بازارشناسی در مورد کالاها و خدمات

بازارسنجی محصولات

تحقیق، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات با هدف بازارسنجی از نظر نوع تقاضا یا پتانسیل و توانایی خرید ملک.

بازارسازی و ایجاد فرصت

تحقیق، جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات با هدف بازارسازی و ایجاد فرصت های جدید برای املاک

گزینش و معرفی بازار هدف

گزینش و معرفی بازارهای هدف به شرکت های مختلف

تجزیه و تحلیل شرکت شما نسبت به نحوه عملکرد آن

 

تهیه وتدوین تمایزهای رقابتی واحدها و املاک شرکت :

برای بازاری که هر روز رو به رشد و دوران است و هر ل

مشاور بازاریابی ; ۱۱:٥۳ ‎ب.ظ ; جمعه ٤ اسفند ،۱۳٩۱
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

واحد مهندسی بازاریابی و فروش املاک شرکت جهان فکر افزار، کارگزار فروش و بازاریابی علمی عملی و حرفه ای املاک و مستغلات در ایران، تیم فروش و بازاریابی ملک به صورت کاملا علمی پیشرفته حرفه ای و اجرایی بر اساس متدهای روز دنیا، با مدیریت مهندس علی خویه -www. - 09122991608- اولین مترجم و مولف کتاب تخصصی مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات در ایران و مهندسی فروش املاک و مستغلات، مدرس دانشگاه، با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، عضو انجمن هاو اتحادیه های بین المللی، مجری فروش چندین پروژه مختلف، مشاور و مجری فروش بازاریابی بازارسازی برندسازی پروژه های مختلف در ایران و خارج از ایران، مشاور و مجری مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای بیش از ده ها پروژه مهندسی فروش و بازاریابی املاک مختلف تجاری مسکونی اداری و ...در داخل و خارج از کشور، مشاور چندین شرکت معتبر در زمینه بازاریابی و فروش املاک و مستغلات، مشاور و مجری مدیریت برند و برندسازی در حوزه ملک و ساختمان، مشاور و مجری پروژه های مختلف ساختمانی در زمینه بازاریابی، بازارسازی، بازارشناسی، مشتری یابی، مشتری سازی، فروش، برند، تبلیغات، کاربری سازی، پیشبرد فروش مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای پروژه های مهندسی فروش ملک و ساختمان ، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی املاک و مستغلات ، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش ملک و ساختمان، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش در زمینه ملک و ساختمان، تیم مشاوره آموزش تحقیق و اجرا - بازاریابی فروش تبلیغات خلاقیت و ارتباطات مشاوره فروش املاک و مستغلات، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش ملک و ساختمان، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی املاک و مستغلات، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مدرن املاک و مستغلات ، راه اندازی و استقرار بنگاه مشاور املاک، اجرای پروژه های فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور املاک و مستغلات، استخدام فروشنده و بازاریاب، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، شرکت مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و ....... تماس با ما: DrKhooyeh@gmail.com 09122991608 ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، برنامه بازاریابی،مشاوره فروش، مشاوره راهکارهای افزایش فروش، مشاوره مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و .... شرکت مشاوره مدیریت gmas ، متشکل از اساتید برتر دانشگاه ها، مدیران عالی باتجربه و حرفه ای صنایع وسازمانهای مختلف، کارشناسان و متخصصان خبره، مدرن و به روز ایران و جهان، با سرپرستی مهندس علی خویه www. و با پشتوانه یک دهه تجربه و فعالیت مشاوره تحقیق آموزش و اجرا در زمینه مدیریت بازاریابی مهندسی فروش و نیز مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در سازمانهای ملی و بین الملی در صنایع مختلف تولیدی خدماتی صنعتی کشاورزی و ... از جمله شرکت های پخش توزیع فروش مویرگی ، بانک ، سرمایه گذاری ، مخابرات، تاسیسات، آموزش عالی، بیمه، کشاورزی، نفت و گاز، تولیدی، بازرگانی، صادرات و واردات، لیزینگ، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات و ... تاسیس شده است.هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.
صفحات اختصاصی
RSS Feed